fbpx

Moeiteloos gezond eten programma

Zou jij als zelfbewuste vrouw of (jonge) moeder zo graag gezond eten zonder dat het heel veel moeite kost?

Wil je graag een voedingspatroon wat echt helemaal past bij jouw (hectische)leventje en vooral ook bij je partner en/of gezin zodat je 1 makkelijke gezonde avondmaaltijd kunt bereiden voor het hele gezin?
En vooral gezellig samen aan tafel kunt zitten zonder strijd of commentaar? 

Jouw belangrijkste taak is jezelf op 1 zetten!

Goed voor jezelf zorgen met een drukke baan, een sociaal leven en/of een gezinsleven dat klinkt best als een opgave.
En hoe combineer je dit met een gezonde leefstijl zonder dat het voelt als iets wat ook nog erbij moet? 

Waarschijnlijk zijn dit de eerste vragen die nu in je op komen of die al langer door je hoofd spoken.
Je wilt wel graag aan jezelf werken en daar meer tijd in steken, maar hoe dan?

    • Je loopt misschien al langer rond met zo’n opgeblazen gevoel na elke (avond)maaltijd en je wil eigenlijk wel eens weten hoe dat komt en uiteraard hoe je daar vanaf komt.
    • Je merkt dat stress snel op je lichaam slaat, waardoor je sneller naar wat lekkers grijpt of steeds het einde van de week met hoofdpijn afsluit.
    • Je ervaart stemmingswisselingen of energiedips, en/of je bent s’ ochtends niet vooruit te branden.
      Althans je voelt je sloom en moe maar je moet door!
    • Je wilt weten welke voeding echt gezond is maar daar niet obsessief (meer) mee bezig zijn of daar veel tijd in moeten steken.
    • Je wilt vooral wat meer structuur in je voedingspatroon want door alle drukte lukt het niet altijd om daar een goede balans en ritme in te vinden en dat is nou net waar jij zo’n behoefte aan hebt.
    • Je hebt (sinds kort) last van een allergie, intolerantie, hooikoorts, of een andere  aandoening bijvoorbeeld reuma, eczeem, astma en je wilt graag daar specifiek orthomoleculair voedingsadvies voor.

of misschien wel een combinatie van bovenstaande!

eetbuien, altijd honger hebben

Gezond eten zonder restricties of dieet.

Je hebt je regelmatig gewaagd aan allerlei diëten of misschien overwogen om eraan te beginnen;  denk aan koolhydraatarm eten, ketogeen, intermitted fasting maar uiteindelijk leidt het allemaal weer tot weinig vooruitgang of tijdelijk resultaat.

Je begint enthousiast maar merkt als snel dat je allerlei dure ingrediënten moet aanschaffen of het niet te combineren is met jouw partner of gezin en dat is net wat jij zo belangrijk vindt!  

Dan baal je weer van jezelf want de resultaten lijken bij anderen zo fantastisch! Je gaat twijfelen aan jezelf en aan je lichaam. Ben ik daar wel toe in staat?

Stiekem zou je best hulp willen van een deskundige maar is het je vaak te duur of schaam je je om die stap te zetten.. en bovendien kun je op social media en internet al zoveel vinden..

Hoe weet je in godsnaam nog wat echt gezond is? En hoe weet je of dat jou gaat opleveren wat je ervan verwacht?

gezond eten zonder dieet
kinderen gezond laten eten

Tevreden aan tafel met het gezin of met je partner!

Het allermooiste zou zijn als je ontspannen thuis zou kunnen komen van je werk en met zijn allen gezellig aan tafel zit zonder strijd. Nu sta je vaak 2 potten te koken om maar iedereen tevreden te houden. Misschien eet je zelfs al een tijdje apart, terwijl je eigenlijk behoefte hebt aan gezellig samen aan tafel zitten en bij te praten over de dag. Je wilt niet meer het gevoel hebben dat jij degene bent die zich continu in bochten wringt.

Je wilt even afschakelen na je werk en kunnen genieten van het mooie gezin wat je hebt in plaats van tegen dit moment en tegen het koken op zien.

Makkelijke gerechten voor je ontbijt, lunch en het avondeten

Je bent op zoek naar makkelijke gerechten voor het ontbijt, de lunch en vooral het avondeten waarvoor je geen keukenprinses hoeft te zijn en vooral geen uren in de keuken hoeft te staan. Snelle eenvoudige en pure recepten om de kinderen mee te geven als gezond tussendoortje voor mee naar school of als gezonde avondmaaltijd voordat iedereen weer gaat sporten.

Je wilt in ieder geval niet meer om half 6 thuiskomen na je werk en dan nog moeten bedenken wat je gaat koken die dag als avondeten omdat iedereen wat anders lust of altijd commentaar heeft op wat jij kookt. 

Het moet gewoon simpel, eenvoudig en lekker zijn!

snelle gezonde avondmaaltijd

Je alleen voelen met eten.

Ik heb me jarenlang eenzaam gevoeld als het op (gezond) eten aankwam. Bij ons thuis was niet direct iedereen enthousiast toen ik mijn eetpatroon ging veranderen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik vaak in mijn eentje zat te eten en niet meer met de rest wilde en durfde mee-eten. 

Toen ik een vriend kreeg was ik bang dat dit tussen ons in kwam te staan. Dat had vooral te maken met hoe ik er zelf in stond. Ik schaamde me dat ik andere wensen had wat betreft eten en had het gevoel dat de mensen in mijn omgeving dit toch nooit zouden begrijpen. Ik wilde ze ook niet tot last zijn en dus deed ik er geheimzinnig over. 

Daarnaast merkte ik steeds meer hoe gevoeliger ik reageerde op bepaalde voedingsmiddelen, zeker toen ik die ging weglaten. Dat betekende voor mij bijvoorbeeld dat ik tarwe- en melkproducten ging weglaten en letten op mijn inname van suikers. Dat versterkte mijn gevoel van uit de toon vallen en daardoor ging ik het nog meer verbergen en ging ik sociale situaties zoals etentjes met vrienden en familie zelfs vermijden.

Deze ervaring liet mij inzien dat dat precies was waar ik andere vrouwen en met name (jonge) gezinnen mee wilde gaan helpen. Het uit de wereld helpen van eenzaamheid als het op voeding aankomt en vooral het ingewikkelde denken over gezonde voeding en de moeite en tijd die het kost. Het prijskaartje wat daar volgens velen aanhangt, letterlijk en figuurlijk. 

Jouw stapsgewijs gezonde gewoontes aanleren die leiden tot een gezonde relatie met voeding en jou de juiste brandstof geven om dat drukke leventje vol te houden zonder strijd, stress of schaamte!

tijd voor jezelf hoe ontspan je

Moeiteloos-Gezond-Eten-Programma

Speciaal daarvoor heb ik het Moeiteloos-Gezond-Eten Programma opgesteld waarbij de focus ligt op:

    • Het leren over voeding die energie geeft en zorgt voor fysieke, mentale en hormonale balans.
    • Het stapsgewijs nieuwe gezonde(re) gewoontes creëren en vooral niet alles in een 1 keer overboord gooien. Je stapt in op je eigen niveau.
    • Met plezier aan tafel te zitten met zijn allen, zonder elke dag 2 potten te koken.
    • Structuur krijgen in je voedingspatroon en daardoor meer rust ervaren rondom het (voor)bereiden van de maaltijd.
    • Binnen no-time een volwaardig maaltijd samenstellen met eenvoudige ingrediënten vanuit de juiste voedingscombinaties.
    • Zonder moeite een hele week vooruit kunnen bedenken wat je gaat koken wat bij iedereen in de smaak valt.
    • Tijd besparen door steeds handiger te worden in het (voor)bereiden van gezonde maaltijden voor het hele gezin.

 

Een unieke mogelijkheid voor jou!

Om jou alvast een kijkje in de keuken te geven én omdat ik niet kan wachten om mijn programma met jou te delen kun je meedoen aan de pilot, waarvoor ik beperkt plek heb. 

Dit programma is een bundeling van al mijn kennis en ervaringen van de afgelopen 5 jaar als orthomoleculair voedingstherapeut.  Ik heb verschillende bedrijfsvormen gehad om te komen tot dit specifieke product wat in mijn ogen alles omvat. 

Ik heb hier alles in verzameld van recepten uit mijn boek, tot handige planners om jouw gezonde leefstijl te organiseren, tot (orthomoleculaire) vakkennis over de juiste voeding voor energie en gezondheid.

Dit deel ik nu met veel enthousiasme met jou!! 

Moeiteloos-gezond-eten programma

Wil jij meedraaien aan de pilot voor een pilotprijs?
399,- eenmalige investering
  • Een leefstijl die je de rest van je leven kunt volhouden, juist met een druk (gezins)leven.
  • Volledige praktische coaching: van boodschappen doen tot makkelijke maaltijden voor ontbijt, lunch, tussendoortjes en avondeten. In de vorm van recepten, formats en kookvideo's.
  • Professioneel voedingsadvies op maat van een orthomoleculair voedingsdeskundige die kennis heeft over darmgezondheid, hormonale klachten en hier specifieke voedingsadviezen voor heeft.
  • Ervaringsdeskundige als het aankomt op een verstoorde relatie met voeding en eten.

Bonus

Wat krijg je er nog meer bij?
Gratis bij je aanmelding!
  • Een exemplaar van mijn kookboek Mindmapcooking wat vol staat met eenvoudige en snelle familie-recepten voor ontbijt, lunch, diner en zelfs tussendoor! De recepten staan gecategoriseerd per groente, zodat jij met 1 oogopslag ziet wat je allemaal kunt maken met een broccoli die je nog hebt liggen!
  • Een persoonlijke 0-meting, tussentijdse meting en eindmeting. Je stapt in waar je nu staat en van daaruit stellen we samen haalbare stappen op om gezonde(re) eetgewoontes aan te leren (binnen je gezin). Dit koppelen we aan een voor jou passend termijn waarop we de eindevaluatie plannen. Tussentijds stemmen we ook af hoe je ervoor staat en waar ik je nog bij kan ondersteunen.
  • Mijn wekelijkse begeleiding door middel van een vragenuurtjes en een besloten contactgroep die elkaar motiveert en inspireert. Samen maken we er wat moois van!
  • Korting op de eerste online kookworkshop: 'Gezonde barbecue en tapas'
orthomoleculair kookboek mindmapcooking

FAQ: Meest gestelde vragen:

Om beter te kunnen inschatten of het wat voor jou is heb ik hieronder de meest gestelde vragen voor jou op een rijtje gezet.

Blijft er toch een vraag bestaan?
Mail dan naar robin@van-natura.nl en dan beantwoord ik hem graag voor je.

 

Zoals de naam van het programma ook aangeeft gaat het om moeiteloos gezond eten, wat wil zeggen dat ik al mijn tips en adviezen zo laagdrempelig mogelijk heb gemaakt.

Gezond eten hoeft niet ingewikkeld te zijn en ik verwacht ook niet van je dat je van elke maaltijd een culinair hoogstandje moet maken. Integendeel. Ze zeggen niet voor niets ‘less is more’ en dat geldt ook voor het samenstellen van maaltijden. Denk er vooral niet te moeilijk over en houd het bij een paar simpele alledaagse ingrediënten.

Makkelijker voor te bereiden, goedkoper en beter op te nemen voor je lichaam! 😉

Ook als je geen partner of kinderen hebt is dit programma geschikt. Door middel van verschillende oefeningen en uitleg krijg je inzicht in je eetgedachten, jouw huidige voedingspatroon, voedingsadviezen over de juiste voeding voor energie en gezondheid én natuurlijk superveel tips om moeiteloos gezond te eten. 

De korte kookvideo’s, recepten, formats voor boodschappen en planning, als alle overige tips, informatie en uitleg zijn vooral van toepassing op jou als vrouw, ook als je geen partner of gezin hebt. Ik vind het namelijk belangrijk om jou als vrouw centraal te stellen, met alle lichamelijk en mentale aspecten die daarbij horen.

Daarnaast heeft elke deelnemer aan het programma  sowieso de mogelijkheid om individuele coaching van mij te ontvangen en/of zelfs deel te nemen aan (online) kookworkshops over een bepaald thema ( ontbijt, lunch, gezonde snacks, avondeten, tapas etc). 

Ik begrijp heel goed dat je dat denkt en ik kan natuurlijk niet voorspellen dat je alles wel lekker gaat vinden maar wat ik je wel kan meegeven is dat smaak zich kan ontwikkelen, bij volwassenen én zeker bij kinderen.

Vond jij je eerste kop koffie meteen lekker? Of je eerste slok wijn?
Dan heb je eigenlijk al het bewijs dat het kan wennen!
En soms is het ook net waar je het mee combineert en ook dat kun je ontwikkelen.
Sterker nog, dat leer ik je in het programma!

De eerste keer dat ik avocado at was ik niet meteen enthousiast, maar nu ik weet hoe ik het lekker kan bereiden en combineren met bijvoorbeeld ei, zalm en de juiste kruiden is het een van mijn favoriete gerechten.

Mocht het nou echt niet lukken of in de smaak vallen?
Dan denk ik graag met je mee over een geschikt alternatief. Stuur een mail naar robin@van-natura.nl

Ja absoluut!
Zoals ik al omschreef ben ik orthomoleculair voedingsdeskundige en heb ik veel kennis over het ontstaan van en specifiek voedingsadvies geven bij bepaalde allergieën en intoleranties.

Ik doe niet aan symptoombestrijding maar help jou graag de oorzaak van je intolerantie of allergie achterhalen zodat je er verbetering in kunt krijgen en/of een allergie uiteindelijk uit je systeem kunt krijgen. Bij een intolerantie kan dat niet, dan is er sprake van een enzymgebrek. Waar dat nodig is verwijs ik door naar externe specialisten.

Sowieso werk je vanuit de orthomoleculaire voedingswijze altijd zonder suiker, gluten en zuivel omdat dit vanuit deze invalshoek niet thuishoort in een gezond en volwaardig voedingspatroon.

Heb je een favoriete maaltijd die je door een allergie of intolerantie niet kunt eten?
Dan gaan we samen brainstormen over een gezond alternatief.

Als je het MGE-programma hebt aangeschaft, blijf je er toegang tot houden. Dat betekent dat jij op je eigen tempo en in je eigen tijd de modules en lessen kunt doorlopen. Mijn ondersteuning blijft daarbij beschikbaar en er is ook een mogelijkheid om losse sessies te boeken.

Alle lesinhoud bestaat uit korte invuloefeningen, instructievideo’s en kookvideo’s omdat ik zelf ook nooit het geduld heb om lange lappen tekst te lezen en door te spitten.

Ik kan natuurlijk niet in jouw agenda kijken, maar een tip is een vast moment voor jezelf in te roosteren waarop je aan de slag gaat het programma. In het begin is dat een investering, maar uiteindelijk zal jouw opgedane kookvaardigheid, de toegenomen energie en het gemak waarmee jij gezond kookt je de rest van je leven belonen!

Bedenk je eens hoe fijn dat zou zijn?!

Ik begrijp dat je het ziet als een investering en uiteindelijk is het dat ook. Maar wel een waar je iets voor terugkrijgt en niet alleen op korte termijn.

Bedenk je eens wat je ervoor terugkrijgt, de waarde die dit geeft voor de rest van je leven, het gemak, de rust, niet meer die haat/liefde verhouding met voeding.

Ik kan en wil voor jou niet invullen hoe waardevol het programma is maar weet wel dat ik er alles aan gedaan heb om het als 1 compleet pakket aan jou te overhandigen. Dit zal ik zelfs blijven aanvullen omdat ik weet dat dit gaat om een duurzame verandering die niet van vandaag op morgen bereikt is.

Een wedervraag om over na te denken: hoeveel geld heb jij al uitgegeven aan andere cursussen, dieetproducten en/of detoxkuren die uiteindelijk alleen maar korte termijn resultaat hebben opgeleverd?

Ik hoop dat je durft los te laten dat je een bepaalde lichaamsshape moet hebben om goed genoeg te zijn en erop vertrouwt dat als je je focust op een fijne duurzame relatie met voeding je vanzelf het figuur krijgt wat bij je past.

Ik ben van mening dat gezond eten voor iedereen betaalbaar is. Natuurlijk zal ik niet onder stoelen of banken schuiven dat er prijsstijgingen zijn. Maar bedenk je eens hoeveel geld je kunt besparen als je geen geld meer uitgeeft aan onnodig lekkers zoals koekjes, zakken chips, ijs, eiwitrepen of andere dieetproducten die je stiekem niet of bijna niet nodig hebt?

Je kunt, als je dat nog niet hebt gedaan, mijn gratis boodschappenformat aanvragen wat jou helpt om een betaalbare gezonde voorraad in huis te halen. Daarnaast besteed ik in module 3 van het programma aandacht aan slimme boodschappentips zoals bijvoorbeeld efficiënter en groter inkopen etc.

Wat betreft het betalen van dit programma is er een mogelijkheid om in termijnen te betalen zodat je het wat kunt spreiden. Hopelijk ben je daar al mee geholpen!

Ik moet altijd erg lachen als ik mensen spreek en ze denken dat ik volledig vegetarisch of veganistisch eet. Die link wordt namelijk gelijk gelegd bij mijn achtergrond als ‘gezond eten expert’/orthomoleculair voedingsdeskundige. Maar ik ben eet niet (geheel) vegetarisch en verwacht dit ook niet van jou.

En ja, het is zeker goed om wat vaker voor plantaardig te kiezen, mits je weet wat je dan moet kiezen want er is echt een hele hoop rommel op de markt. Vooral van alle vegetarische vleesvervangers gaan mij de tenen krommen, wat een zooi zit daar in! Dan kun je naar mijn mening beter kiezen voor onbewerkt en puur dierlijk voedsel zoals gevogelte, wild of rund of vis. In het programma ga ik hier dieper op in en wil ik je daar met alle plezier alles over uitleggen.

Mijn intentie is vooral jou vanuit waar je nu staat te inspireren om wat meer groenten toe te voegen aan je eetpatroon en ook te laten zien hoe je op daarmee een volwaardig en gevarieerd eetpatroon ontwikkeld wat zorgt voor een duurzame relatie met voeding en je gezondheid.

Alhoewel je natuurlijk ook voor de makkelijkste weg kunt kiezen en een wekelijkse maaltijdbox kunt laten bezorgen denk ik niet dat jij daar op de lange termijn jouw resultaat mee bereikt.

Ik zie dit vooral als een noodoplossing, voor als het echt niet anders kan, maar eigenlijk is er een veel goedkoper en eenvoudiger alternatief ook voor jou!

De maaltijden in de maaltijdboxen zijn namelijk nooit volledig afgestemd op jouw lijf en dat leer je het programma juist wel. Ook in combinatie met een gezin en hoe je dit aantrekkelijk maakt.

Voeding blijft namelijk altijd maatwerk en is elke investering waard.